3. marca 2011

Statio


Kde? (miesto)
  • doma (vypni televízor!)
  • v práci (počas prestávok namiesto čítania novín)
  • v kostole (počas dňa, pred vystavenou Sviatosťou oltárnou)
  • na stretku
  • v prírode
  • vo vlaku, v autobuse, v parku, na balkóne, na rybačke, na pláži...
Kedy? (čas)
  • keď je najmenej rušivých vplyvov (večer, v noci, v prázdnom byte...)
  • keď som zdravý alebo chorý, keď mám čas, aj keď nemám čas(!), keď sa mi chce, aj keď nechce...
  • pravidelne
  • 30 – 60 minút
S kým? (osoby)
  • sám alebo v spoločenstve
  • s Duchom Svätým (bez neho nebolo Písmo napísané, bez neho nebude pochopené) – modlitba alebo pieseň
  • so sebou (svoje myšlienky, city, problémy... nechávam pokojne prítomné)
  • s Máriou, anjelom strážnym, obľúbeným svätcom...
S čím? (pomôcky)
  • s knihou Svätého písma (nie počítač, mobil, nakopírovaný text!)
  • so zápisníkom a ceruzou
  • s biblickým komentárom (napr. časopis Sväté písmo pre každého)
  • s modlitebnou knihou a spevníkom
Ako? (podmienky)
  • s vedomím, že Boh cez Písmo prvý „hľadá“ mňa, až potom ja jeho
  • s túžbou hľadať Boží zámer so mnou, nie môj zámer s ním
  • s láskou, nie z povinnosti či iba s intelektuálnym úmyslom (len v láske poznávame Lásku)
ilustračné foto: internet

2 komentáre:

  1. Pán kaplán Peter, Pán Boh nech Vás požehná za tieto super materiály k Lectio divina a tiež aj za to, že nám vysvetľujete a približujete Sv.Písmo. Vďaka!
    Valéria

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pán Boh zaplať za vysvetlenie... až teraz som pochopila, čo je to "lectio divina"... doteraz mi ten pojem trhal uši a rozsieval nepokoj...

    OdpovedaťOdstrániť