15. novembra 2014

Prosím o menej


Zamyslenie na 33. nedeľu v Cezročnom období A



Zajtra na nedeľnej omši čítame podobenstvo o talentoch, o rozdieloch v rozdávaní zo strany Boha a o rozdieloch v zúžitkovaní zo strany človeka. Väčšinou sa porovnávame s ostatnými a ponosujeme sa, že sme dostali málo. Mne však dnes prichodí, že úprimnejší prístup je tento – objaviť, že sme dostali príliš, a nie sme schopní ich rozmnožiť, pretože svoju pozornosť zameriavame presne opačným smerom. Nemali by sme sa modliť takto? – Pane, daj mi menej talentov, nedavaj mi tak veľa. Daj mi len kúsok, máličko, „takúto malú vieru“, len toľko, koľko budem potrebovať k spáse, a všetko ostatné, čo by som využíval len pre seba, alebo pre zlo, mi zober, nechcem to. Svätá Faustína to pochopila, keď napísala: „Vidím, že sama od seba som schopná len premárniť najväčšie milosti a zneužiť jeho milosrdenstvo“ (List otcovi Michalovi Sopočkovi, 24. decembra 1937). Nechaj mi len ten jeden talent, a nedovoľ mi zakopať ho.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára