3. mája 2010

Boží Ítý I.

(vesmírno-apokalyptický úlet)

Boh hľadí na zem a vidí, že život na nej vyhasína. Pitnej vody ubúda, vzduch sa znečisťuje, príroda kolabuje. Boh vie, že príde deň, keď už pre ľudstvo nebude možné v týchto podmienkach vydržať. Ťažko povedať, či sa to stane v roku 2012, či skôr či neskôr, to len on vie. Pre ľudí platí – bdejte, lebo neviete ani dňa ani hodinu.

Boh človeka miluje, preto má pripravený záchranný plán. Na opačnom konci vesmíru stvorí novú planétu – nové nebo a novú zem – podobnú tej našej. Bude na nej dostatok vody, aj rastlín, nebude chýbať zemný plyn, ani zvieratá. Nebude to raj, aj tam budú sopky chrliť lávu a povrch sa miestami otrasie, aj tam budú blýskať blesky a hučať hromy. Ale táto planéta bude pre ľudstvo jedinou šancou.

Boh na nej stvorí prvého obyvateľa, ktorému dá meno Ítý. Keď sa tento tvor prebudí, začne pobehovať po lúkach a stepiach, začne brodiť a plávať v moriach, bude sa šplhať na vrchy i skúmať priepasti. Pretože sa bude radovať, že žije a zároveň bude smútiť, že žije sám. Zjaví sa mu Boh a povie:

„Ítý, postav obrovský kozmický koráb. V ňom poletíš vesmírom a pristaneš na malej modrej planéte v Slnečnej sústave. Tam nájdeš mnohých a budeš ich môcť previesť sem. Mám len jednu podmienku: do tvojej lode môžu nastúpiť iba učeníci môjho syna Ježiša.“

Ítý neotáľa, hneď sa pustí do práce. Dopravný prostriedok, ktorý vytvorí, má obrovitánske rozmery. Ítý túži priviezť čo najviac spoločníkov, nech zaplnia celú jeho planétu, nech už nikdy necíti tú bolestnú samotu, ktorá ho teraz tak zožiera. Keď je vesmírna loď na svete a chýba ju len naštartovať, náš samotár si k nej smutne sadne a ani sa nepohne. Boh sa mu zjaví druhý raz a spýta sa:

„Ítý, čo je? Prečo nevyrazíš? Na čo čakáš?“

„Pane, ale ako spoznám učeníkov tvojho syna? Ako si budem istý, že sú to oni? Nechcem ťa sklamať, nechcem tu poprivážať niekoho, kto by sa ti nepáčil...“

„Odpoveď nájdeš v Knihe, ktorú ti ukážu.“

Hneď vbehne do riadiacej kabíny, hneď vypáli rýchlosťou svetla, ba rýchlejšie, hneď jeho loď pristáva v atmosfére planéty Zem. Svet zostane taký šokovaný, že armády nestihnú pripraviť svoje zbrane, aby sa bránili proti vesmírnemu votrelcovi. Ešte v ten deň všetky televízie a rádia, milióny internetových stránok a novín a časopisov, vo všetkých jazykoch a časových pásmach ukážu vystrašeným pozemšťanom pokojného mimozemšťana s jeho posolstvom:

„Volám sa Ítý. Posiela ma k vám Boh. Vašu planétu ničíte a ona zanikne. Boh pre vás pripravil útočisko, ktoré sa nachádza veľmi ďaleko. Vaše ďalekohľady tam nedovidia a vaše raketoplány tam nedoletia. Iba ja vás na novú zem môžem previezť. Kto zostane, zahynie. Ukážte mi Knihu a ja podľa nej rozhodnem, kto do mojej lode môže vstúpiť.“

foto: wikipedia

2 komentáre:

  1. A podľa toho spoznajú, že ste moji učeníci, že sa budete navzájom milovať, ako som ja miloval vás.
    :-) Ítý sa mi veľmi páči, uvidíme ako si bude počínať ďalej :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vitaj späť online, chýbal si nám tu :)

    OdpovedaťOdstrániť